Missie/visie

Missie

Onze missie is: Groeien met plezier. Met enthousiasme werken wij samen met leerlingen en ouders. Hierbij staan plezier, structuur en verantwoordelijkheid voor op.

Visie

Iedere leerling is van nature nieuwsgierig, een basale voorwaarde om in het leven een onderzoekende, betrokken houding te blijven ontwikkelen. Om als leerling tot ontwikkeling te kunnen komen, zijn er voorwaarden nodig die de betrokkenheid vergroten. De ontwikkeling van een leerling heeft ook te maken met de eigenwaarde van de leerling. Mede-eigenaar zijn van hun leer- en ontwikkelingsproces leidt tot motivatie. Als leerlingen gemotiveerd zijn, zijn zij tot veel in staat. Daarnaast is het hebben van eigen keuzevrijheid voor leerlingen erg belangrijk. Een rustige school is voor leerlingen een veilige basisschool. Daar maken wij met elkaar, alle leraren en leerlingen duidelijke afspraken over. Wij gebruiken B6-4all om leerlingen positief over zichzelf en anderen te laten denken en gedragsverwachtingen duidelijk te maken.

B6-4 all: ‘goed gedrag kun je leren’. Onze leerlingen leren om grenzen te stellen en verantwoordelijk te zijn voor wat ze doen. Dit doen wij met respect naar elkaar toe. Juist in contact met elkaar haal je het beste uit jezelf. Wij werken handelings- en opbrengstgericht en hanteren hierbij een duidelijke structuur. Deze structuur is door de hele school zichtbaar. We bereiden onze leerlingen voor op kennis en vaardigheden die ze in de toekomst nodig zullen hebben.

De kwaliteit van onze school is om te starten vanuit de basiskwaliteit. Hieronder verstaan wij de vakgebieden taal, lezen en rekenen, maar ook de voorwaarden om zelfstandig te kunnen leren. Daarnaast vinden wij samenwerken belangrijk. Dit doen wij samen met collega’s, kinderen en ouders.